XIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZATXIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT
Kerületi Kártya
Angyalzöld - Zöldfelületi Stratégia 13
Hírnök - A 13. kerület helyi lapja
Ügyfélelégedettségi felmérés
TV13 - Kerületi TV adó
2022. szeptember 28. Vencel, Salamon

Várjuk a véleményeket a dokumentummal kapcsolatosan Elkészült a Kerékpáros stratégia tervezete 2012. január 4. - Módosítva: 2012. január 4. | Közlekedési, parkolási hírek NyomtatásNyomtatási nézet Továbbküldés ismerősnekTovábbküldés ismerősnek

Elkészült a XIII. kerületi kerékpáros közlekedési stratégia tervezete. Ahogy már korábban megszokhatták, az új stratégiák, koncepciók elkészítésekor közzétesszük a készülő anyagot annak érdekében, hogy Önök is elküldhessék észrevételeiket, javaslataikat. Ezúttal is így teszünk, várjuk véleményüket.

A XIII. Kerületi Önkormányzat már eddig is sokat tett azért, hogy minél jobb feltételeket teremtsen a kerékpáros közlekedés, a kerékpárral közlekedők számára. Ezt bizonyítja, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése terén elért eredmények elismeréseképpen a XIII. kerület 2010-ben elnyerte a Kerékpárosbarát Település címet.

Célunk a jövőben is az, hogy egyre többen kerékpározzanak a XIII. kerületben, és egyre népszerűbb közlekedési forma legyen a kétkerekűzés.

A kerékpárforgalmi nyomvonal hosszát tekintve a XIII. kerület a főváros élmezőnyében helyezkedik el. A kétkerekűeknek 20,6 kilométernyi kerékpárút áll rendelkezésre, illetve kerékpársáv. Az infrastruktúra része továbbá 187 bicikli tárolására alkalmas köztéri tároló hely.

A most elkészült Kerékpáros stratégia tervezete rögzíti a kerékpáros közlekedés legfontosabb előnyeit:

  • A kerékpár nem szennyezi a környezetet, hiszen a legtisztább energiával, izomenergiával üzemel.
  • A kerékpározás nagyfokú szabadságérzetet nyújt, szemben a zsúfolt tömegközlekedési eszközökkel.
  • A kerékpáros egyedüli utasa kerékpárjának, ezért akkor indul el, amikor indulni akar, a kerékpáros jobban tud gazdálkodni idejével is.
  • A kerékpár bármilyen forgalmi helyzetben rugalmas közlekedési eszköz.
  • A kerékpárost nem érik a forgalmi dugók okozta stressz helyzetek.
  • A kerékpározás a leghatékonyabb nem-motorizált mozgásforma, ezért kerékpározik sok idős ember is, akik számára már a buszmegállóig való gyaloglás is komoly tehertétel lenne.
  • Mivel a kerékpárral háztól házig lehet jutni, a városi közlekedésben a személygépkocsival szemben 5 kilóméteren belül, a tömegközlekedéssel szemben 8-10 kilómlteren belül gyorsabb a kerékpáros közlekedés.
  • Kerékpáron ülve a belélegzett szennyeződés 30-40 százalékkal kevesebb, mint ha valaki gépkocsiban ül, mivel a kerékpáros az autósnál távolabb és magasabban helyezkedik el.

Mindezek figyelembe vételével alkotta meg stratégiáját a XIII. Kerületi Önkormányzat.

Ezzel kapcsolatosan várjuk a véleményét Helembai Mihály e-mail címére 2012. január 11-ig.