XIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZATXIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT
Kerületi Kártya
Angyalzöld - Zöldfelületi Stratégia 13
Hírnök - A 13. kerület helyi lapja
Ügyfélelégedettségi felmérés
TV13 - Kerületi TV adó
2021. október 20. Vendel, Kleopátra

Változások a közlekedés biztonságáért A XIII. kerület a biztonságosabb közlekedésért 2017. február 14. | Közlekedési, parkolási hírek NyomtatásNyomtatási nézet Továbbküldés ismerősnekTovábbküldés ismerősnek

A XIII. kerületi utak forgalomtechnikai kezelése fővárosi feladat. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a közlekedés biztonsága érdekében jobb, ha a fejlesztési, üzemeltetési feladatok meghatározásában, erejéhez mérten megvalósításában a kerületi önkormányzat is részt vesz. 2017. év fő forgalomtechnikai feladata: az újlipótvárosi forgalomcsillapítás.

Újlipótvárosban a településszerkezeti adottságok miatt a parkolási igény lényegesen magasabb, mint a rendelkezésre álló helyek száma. A forgalom intenzitását növeli, hogy az autók egy része parkolóhelyet keresve többször is áthalad ugyanazon a csomóponton. Gyakoriak a szabálytalanul parkoló autók, melyek akadályozzák a biztonságos közlekedést. Az Újlipótvárosban ezért forgalomcsillapított övezeteket (Tempo 30) alakítunk ki a probléma átfogó megoldása érdekében a Budapest Közút Zrt-vel közösen. Az egyenrangú csomópontokat úgy alakítjuk át, hogy az épített útburkolati küszöb a gépjárművezetőket a csomóponthoz közeledve lassításra kényszerítse. Az egyenrangú útkereszteződésben a csomópont közepének kiemelése készül, egyéb esetben az alárendelt csomóponti ágon helyezzük el a forgalomlassítás eszközeit. Az első csomóponti küszöböt a Radnóti Miklós utca Tátra utca kereszteződésében 2016. decemberben elkészítettük. Az idei évben valósul meg a Tátra utca környezetének forgalomcsillapítása.

 Példaértékű kezdeményezés a Hegedűs Géza Általános Iskola előtti rövid idejű parkolás lehetőségének kialakítása. Oktatási intézmények környezetében gyakran probléma, hogy az utas kiszállása, illetve bekísérése idejére megálló gépjárművek feltorlódnak. A helyzet kezelésére a K+R azaz „Kiss and Ride” zóna lehet megoldás, egy olyan megállásra kijelölt hely, ahol a járművel csak rövid ideig tartózkodhatnak. Egyéb időszakban a területre történő behajtást tábla tiltja, vagy fizikailag is megakadályozható parkolásgátló oszlop elhelyezésével. A parkoló kialakítása a 2017/2018 tanév kezdetére készül el.

 2016 tavaszától a kerületben teljes munkaidős útfelügyelő dolgozik, akinek elsődleges feladata az úthálózaton található úthibák észlelése. Mivel így a tudomásunkra jutott hibák mennyisége jelentősen megnőtt, az útüzemeltetési költségeket megnöveltük.

2017. évben több mint 320 millió (321.192.000) forintos útfenntartási keretből a gyalogosforgalom segítésére az idei évben 4 gyalogátkelőhelyet építünk ki:

  •  Pannónia utca-Ipoly utca kereszteződésénél;
  • Cserhalom utca-Mura utca kereszteződésénél;
  • Kassák Lajos utca-Dévai utca kereszteződésénél;
  • Kassák Lajos utca-Bulcsú utca kereszteződésénél.

Előkészítés alatt van a Népfürdő utca - Viza utca csomópontjánál a lámpával vezérelt gyalogos és kerékpáros átvezetés tervezése. A Budapest Közút Zrt. szóbeli ígérete alapján a kivitelezést magára vállalja. A Jász utcában a Rokolya utca és Dolmány utca közötti szakaszon két oktatási intézmény is található, ezért erre a szakaszra két forgalomcsillapító küszöb építését tervezzük. A 2017/2018 tanév kezdetére a kivitelezés megvalósul. 

 

2017. során átépítjük az alábbi járdaszakaszokat is:

  • Országbíró utca 2. előtti megsüllyedt aszfaltjárda,
  • Madarász Viktor utca 1. keleti oldali járdaszakasz,
  • Kassák Lajos utca (Huba utca – Csángó utca közötti szakasz) aszfaltjárda átépítése,
  • Hegedűs Gyula utca 45-47. előtti aszfaltjárda átépítése,
  • Tátra utca felmérés szerinti járdaszakasz átépítése.

 A XIII. kerület közigazgatási területén belül található közutak közül az önkormányzat tulajdonában és kezelésében 462 366 m2 szilárd útburkolat, 580 816 m2 burkolt járda és 24.627 m2 kerékpárút, illetve kerékpársáv van.