XIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZATXIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT

Szavazás

Ön szerint melyik a legfontosabb hír a kerületi egészségügyi intézmények 2017. évi működésével összefüggésben?

Szavazok
Kerületi Kártya
Angyalzöld - Zöldfelületi Stratégia 13
Hírnök - A 13. kerület helyi lapja
Ügyfélelégedettségi felmérés
TV13 - Kerületi TV adó
2021. december 7. Ambrus, Ambrózia

Gyakori kérdések

  • Mikor és kinek kell építési engedélyt kérnie?

    Az építtetőnek kell kérnie az építési engedélyt a 37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet 1. melléklet I-II-III. oszlopaiban felsorolt építési tevékenységek esetén – az építési tevékenység megkezdése előtt. Az építési engedélyhez kötött tevékenységek kizárólag az engedély jogerőre emelkedése után kezdhetők meg.

    Építési engedély – ügyintézés

  • Mikor és kinek kell bontási engedélyt kérnie?

    A 37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet 1. melléklet VI. oszlopában szereplő bontási tevékenységek (például 500 köbméternél nagyobb és 6,0 méternél magasabb építmény, zártsorú vagy ikres beépítésű lakóépület) esetében kell bontási engedélyt kérni. Az engedélyt annak kell kérnie, aki el kívánja végeztetni a bontási tevékenységet. A bontási tevékenység csak a bontási engedély jogerőre emelkedése után kezdhető meg.

    Bontási engedélyhez – ügyintézés

  • Beköltözés előtt kell-e használatbavételi engedély?

    A beköltözés előtt kell használatbavételi engedélyt kérni. Beköltözés jogszerűen csak a használatbavételi engedély jogerőre emelkedése után lehetséges.

  • Mi történik, ha a fejlesztő már átadta a lakást, de még nincs használatbavételi engedély?

    Informálódni kell az Építésügyi Osztályon, hogy a beruházó benyújtotta-e a használatbavételi engedély iránti kérelmet és az engedély kiadása mikorra várható. Használatbavételi engedély nélkül a lakás nem vehető használatba.

  • Mi történik, ha valaki egyáltalán nem kér használatbavételi engedélyt?

    Használatbavételi engedélyt minden esetben az építtetőnek kell megkérnie az építési munkák befejezése után a hatóságtól. Az építésügyi hatóság a használatbavételi engedély benyújtására hívhatja fel az építtetőt. Engedély nélküli használat esetén a hatóság megtilthatja a jogszerűtlen helyiséghasználatot.

  • Ha fennmaradási engedélyt kérek akkor az mennyi időre lesz érvényes?

    A fennmaradási engedély meghatározott időre szóló, visszavonásig hatályos vagy végleges jellegű lehet. A fennmaradási engedély meghatározott idejű hatállyal bír, ha az építtető a kiszabott építési bírságot határidőre nem fizette be. Ha a fennmaradási engedély egyben használatbavételi engedély is, akkor a fennmaradási engedély az építésügyi bírság befizetésének megtörténtéig csak határozott idejű lehet. Véglegesítésre pedig csak a bírság befizetése után van lehetőség.

  • Honnan lehet szakirányú iskolarendszerű, oktatási, vagy tudományos kutatási célra, diplomamunkához földhivatali térkép kivonatot kikérni?

    A 2012. évi XLVI. törvény 6. § (6) bekezdése alapján a Földművelésügyi
    Minisztérium Földügyi Főosztályát kell megkeresni kérelemmel, annak aki az
    adatokat fel kívánja használni, melyet elő lehet terjeszteni e-mail formájában
    is a foldugyifo@fm.gov.hu e-mail címen is. A kérelemben elő kell terjeszteni a felhasználás pontos célját, a felhasználni
    kívánt térkép tartalmat, valamint formáját.
  • Meddig dolgozhatnak az építkezéseken?

    A zajvédelem helyi szabályairól szóló 8/2013. (III. 26.) számú XIII. kerületi önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése alapján környezeti zajt okozó építési, bontási, vagy ezekhez kapcsolódó szállítási és rakodási tevékenységet munkanapokon 7 és 20, szombaton és pihenőnapnak minősített napokon 9 és 18 óra között szabad végezni, vasárnap és ünnepnapokon pedig tilos.  A korlátozás nem érvényes a munkahelyi területek, különleges városüzemeltetési területek, valamint a közlekedési terület besorolású területeken, illetve az élet-, a vagyon megóvása, továbbá a baleset és veszély elkerülése érdekében végzett tevékenységekre.

  • Mennyi időn belül kaphatom meg a kért hatósági bizonyítványt?

    Az építésügyi hatóság hatáskörébe tartozó hatósági bizonyítvány ügyintézési határideje tíz munkanap, amelyet a kérelemnek a Polgármesteri Hivatalba történő érkezésétől kell számítani. A határidőbe nem számít bele a hiánypótlásra, illetve a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő.